Apple

09/05/16 om 14:01 - Bijgewerkt om 14:01

Meer dan ooit heeft Apple behoefte aan een nieuw succesproduct om de groei weer aan te wakkeren. Helaas voor de aandeelhouders lijkt dat op korte termijn niet te zullen gebeuren.

Aan alle mooie liedjes komt een einde. Het is een huizenhoog cliché, maar het gaat op voor Apple, dat na bijna dertien jaar (51 kwartalen) geen omzetgroei op jaarbasis meer kan voorleggen. De klad zat er al enige tijd in, want voor de vierde keer in de vijf voorbije kwartalen nam het aandeel een duik na de resultaten. Apple had een flinke omzetdaling voorspeld, maar omdat het management zich meestal conservatief opstelt en de laatste misser al van 2013 dateert, waren de analisten vooraf nog vrij optimistisch. Voor een keer bleken de prognoses van Apple wél nauwkeurig.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »

Belastingen

Meer belastingen »