Bpost strijdt voor rendabiliteit

16/08/17 om 14:00 - Bijgewerkt om 15:20

Bpost zet in op pakjes om de gedaalde brievenpost te compenseren. Andere wapens in de strijd om rendabiliteit zijn een grotere efficiëntie en overnames.

De fikse daling van de betalende brievenpost (-9,9%) was dé onaangename verrassing in jongste kwartaalrapport van bpost. Gelukkig steeg het volume aan papieren advertenties met 4,5 procent, zodat de totale daling van het binnenlandse postverkeer beperkt bleef tot 6,7 procent. De opleving van de advertentiemarkt is echter een conjunctureel gegeven, terwijl de daling van het brievenverkeer een structurele tendens is. Bpost kan als verzachtende omstandigheid inroepen dat we vergelijken met een sterk tweede kwartaal van 2016. CEO Koen Van Gerven suste de markt ook met de boodschap dat hij geen klif ziet in de postmarkt. De daling zich door, maar het gaat niet om ee...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »

Belastingen

Meer belastingen »