Coca-Cola Company

08/11/16 om 14:00 - Bijgewerkt om 10:45

Een belegging in Coca-Cola bracht de voorbije drie jaar 30 procent minder op dan een investering in een indexfonds op de S&P500. De omzet staat onder druk en het frisdrankenconcern is zijn groei-aureool kwijtgespeeld.

De Amerikaanse frisdrankengigant Coca-Cola Company - met meer dan 500 merken en zestien blockbusters: producten met een jaarlijks verkoopcijfer van meer dan 1 miljard dollar, zoals Coca-Cola, Fanta, Sprite, Minute Maid en Nestea - behaalde een pyrrusoverwinning met de publicatie van zijn derdekwartaalresultaten. Ja, de groep doet beter dan de analisten gemiddeld hadden verwacht. De omzet bedroeg 10,6 miljard dollar, tegenover de verwachte 10,5 miljard dollar, en de winst per aandeel 49 dollarcent, tegenover de prognose van 0,48 dollar. Maar vorig jaar haalde Coca-Cola in het derde kwartaal nog een omzet van 11,4 miljard dollar en een winst per aandeel van 51 dollarcent. Nog een vergelijking: in het derde kwartaal van 2013 haalde Coca-...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »

Belastingen

Meer belastingen »