Coca-Cola

06/10/16 om 14:03 - Bijgewerkt om 13:33

Al enkele jaren stagneert de groei van de Amerikaanse frisdrankengigant Coca-Cola. Daarin is ook in het tweede kwartaal geen verandering gekomen.

Die vlakke evolutie zien we ook weerspiegeld in de koersontwikkeling van de groep met meer dan 500 merken en zelfs zestien blockbusters: producten met een jaarlijks verkoopcijfer van meer dan 1 miljard USD, zoals Coca-Cola, Fanta, Sprite, Minute Maid en Nestea. Die koers bleek de afgelopen maanden uit een winterslaap van enkele jaren te ontwaken, tot de cijfers over het eerste kwartaal uitkwamen. De prestatievergelijking met bijvoorbeeld de S&P500-index blijft dan ook confronterend. Een belegging in Coca-Cola bracht de voorbije drie jaar 30% minder op dan een Amerikaans indexfonds op de S&P500 (14 versus 44%). Nog pijnlijker wordt...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »




Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info