D'Ieteren

10/10/16 om 14:00 - Bijgewerkt op 12/10/16 om 15:30

Het lijkt dat D'Ieteren met Moleskine een sterk merk heeft gekocht tegen een aanvaardbare prijs. De lang verwachte derde pijler van de groep krijgt op een rendabele manier vorm.

Terwijl de economie in sneltreinvaart digitaliseert, investeert D'Ieteren in schriftjes. Beleggers fronsten de wenkbrauwen, toen het bedrijf vorige maand de overname van het Italiaanse Moleskine aankondigde, de producent en verdeler van de bekende notitieboekjes met het elastiekje. Dat D'Ieteren na de verkoop van Avis een derde activiteit zou uitbouwen, naast Belron en D'Ieteren Auto, werd al lang verwacht, maar de synergie met de bestaande activiteiten is zo goed als onbestaande. Beleggers vrezen daarom dat de koers van D'Ieteren zal afgeroomd worden met de korting die eigen is aan veel holdings, ook omdat het management liet verstaan dat er nog overnames volgen.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »

Belastingen

Meer belastingen »