Euronav en Vestas Wind Systems

14/04/16 om 13:43 - Bijgewerkt om 13:43

Waarom hinkt het aandeel van Euronav achterop, ondanks de positieve adviezen en de commentaren door het bedrijf zelf dat de koers té laag is?

We kleefden in januari opnieuw een koopadvies op de Antwerpse rederij Euronav, nadat het aandeel terugviel onder 10 EUR. Tot nu is er geen echt teken van herstel, ondanks het feit dat de koers intussen 42% onder de koerspiek van augustus 2015 (15,3 EUR) noteert. Analisten blijven onverminderd positief, met een gemiddeld koersdoel op twaalf maanden van 14,3 EUR, of een opwaarts potentieel van 60%. De beurs kijkt echter ook steeds vooruit. Na een fantastisch 2015, waarin het gemiddelde dagverhuurtarief voor een VLCC-olietanker (very large crude carriers met een maximale capaciteit van 320.000 ton) verdubbelde tot 55.800 USD, en voor de Suezmaxschepen (capaciteit tot 200.000 ton) met 59% toenam, tot 42.480 USD, wordt dit jaar een terugval verwacht met respectievelijk 15 en 17%, tot 47.500 USD en 35.000 USD.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »

Belastingen

Meer belastingen »