Fusiegroep EssilorLuxottica is topkwaliteit

16/01/17 om 14:30 - Bijgewerkt om 17:45

De fusie van Essilor en Luxottica, wereldwijd bekend van het zonnebrillenmerk Ray-Ban, is spectaculair nieuws. De nieuwe groep is topkwaliteit is. Beide ondernemingen passen perfect bij elkaar.

Essilor is een sterk Europees valueaandeel. De fusie van het bedrijf - of je zou het een overname kunnen noemen - met de grootste concurrent ter wereld in brillen en lenzen, het Italiaanse Luxottica, dat wereldwijd bekend is van het zonnebrillenmerk Ray-Ban, is spectaculair nieuws. De grootste producent wordt zo gelinkt aan de grootste distributeur. Aandeelhouders van Luxottica krijgen 0,461 aandelen van Essilor. Zo is er een oplossing voor de opvolging van de 81-jarige stichter, CEO en referentieaandeelhouder van Luxottica, Leonardo Del Vecchio (62% van de aandelen via Delfin Investment Company) . Hij wordt co-CEO met de 61-jarige Hubert Sagnières, de topman van Essilor. Del Vecchio wordt...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »

Belastingen

Meer belastingen »


Pensioen

Meer pensioen »