Michelin blijft op koers

21/02/17 om 14:01 - Bijgewerkt om 15:40

Het aandeel van Michelin blijft redelijk gewaardeerd, gezien zijn stevige vrije kasstroom en zijn sterke marktpositie. Tegen 2020 wil de Franse bandenproducent 20 procent meer banden verkopen.

Michelin, opgericht in 1889, is de grootse bandenproducent ter wereld met activiteiten in 170 landen. De Franse groep met de wereldberoemde mascotte heeft een wereldwijd marktaandeel in de buurt van 15 procent. Vorig jaar produceerde Michelin bijna 180 miljoen banden (+2,1% tegenover 2015), met Michelin als wereldwijd premiummerk. Voor sportwagens en SUV's is er het merk BFGoodrich, en sterke continentale merken zijn Kleber in Europa, Uniroyal in Noord-Amerika en Warrior in China. Het aandeel zat van het najaar 2013 tot het voorjaar 2014 in de voorbeeldportefeuille en deed het toen prima.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »



Pensioen

Meer pensioen »

Rechten

Meer rechten »