Michelin: met gierende banden

01/09/16 om 14:04 - Bijgewerkt om 14:04

De bekende bandenproducent heeft een zeer degelijk eerste semester achter de rug. Het aandeel blijft gezien de zeker sterke vrijekasstroomgeneratie en de sterke marktpositie binnen de bandensector erg redelijk gewaardeerd. Vandaar de adviesverhoging.

Michelin is alom bekend als grootse bandenproducent ter wereld, met activiteiten in 170 landen en in de buurt van 15% wereldmarktaandeel. De Franse onderneming zat van het najaar 2013 tot het voorjaar 2014 in de voorbeeldportefeuille en deed het toen prima. Michelin, opgericht in 1889, is natuurlijk wel een ronkende naam in de automobielindustrie, met bovendien een wereldberoemde mascotte. Vorig jaar werden ruim 175 miljoen banden geproduceerd (+3,2% ten opzichte van 2014). Met het merk Michelin als wereldwijd 'premium'merk. Voor sportwagens en SUV's is er het specifieke merk BFGoodrich. Sterke continentale merken zijn verder Kleber in Europa, Uniroyal in Noord-Amerika en Warrior in China. Een cruciaal element in de strategie is die merken versterken doo...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »


Pensioen

Meer pensioen »

Rechten

Meer rechten »