Michelin zet 2018 haperend in

01/05/18 om 14:00 - Bijgewerkt om 15:35

Tegen 2020 wil Michelin het aantal verkochte banden met 20 procent optrekken tegenover 2015. Maar de omzetcijfers van het eerste kwartaal van 2018 tonen aan dat het niet makkelijk wordt.

Michelin, opgericht in 1889, is de grootse bandenproducent ter wereld met activiteiten in 170 landen en een marktaandeel in de buurt van 15 procent. Vorig jaar heeft de groep met de wereldberoemde mascotte ruim 180 miljoen banden geproduceerd, met Michelin als wereldwijd premiummerk. Voor sportwagens en SUV's is er het specifieke merk BFGoodrich. Sterke continentale merken zijn Kleber in Europa, Uniroyal in Noord-Amerika en Warrior in China. Een cruciaal element in de strategie is dat Michelin die merken versterkt door hun betrouwbaarheid te benadrukken en een koploper in technologie en innovatie te zijn. Zo heeft de groep een competitief voordeel verworven en nam de trouw van de consument toe. In het verlengde van die strategie zet de bandenproducent i...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »

Belastingen

Meer belastingen »