Microsoft heeft zichzelf heruitgevonden

26/05/17 om 14:00 - Bijgewerkt om 14:18

Microsoft heeft met succes de focus verlegd naar clouddiensten. Daarnaast behoudt het ook zijn klassieke activiteiten. De koers staat op een hoogtepunt. Tijd om winst te nemen.

Microsoft heeft zichzelf net als alle andere klassieke technologiebedrijven de jongste jaren moeten heruitvinden. Sinds de aanstelling van topman Satya Nadella in 2014 ging het weer de goede richting uit. Microsoft zette volop in op de cloud en bood klassieke sterkhouders als Office en andere softwarepakketten volgens een abonnementsformule aan via het internet. Het aandeel van clouddiensten in de omzet wordt almaar groter, maar het nieuwe en het klassieke verdienmodel zullen nog een hele tijd naast elkaar blijven bestaan.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »



Rechten

Meer rechten »