Microsoft

18/02/16 om 20:00 - Bijgewerkt om 20:00

Er gaat al een aantal maanden weinig eigen dynamiek uit van het Microsoft-aandeel, dat simpelweg de markt volgt.

Het nieuwe bedrijfsmodel van Microsoft krijgt stilaan vorm. Daarbij wordt in plaats van een klassieke verkoop van software omgeschakeld naar een abonnementsformule waarbij producten en diensten via de cloud (internet) worden aangeboden. Klassieke verkopen worden onmiddellijk in de omzet opgenomen, maar dat is bijvoorbeeld niet het geval bij abonnementsformules. Na het afsluiten van de contracten wordt de omzet maar erkend wanneer die gerealiseerd wordt.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »

Belastingen

Meer belastingen »