Pernod-Ricard

20/02/14 om 16:08 - Bijgewerkt om 16:08

Bron: Inside Beleggen

Pernod Ricard heeft een stevige positie en een duidelijke strategie in de opkomende landen, in de eerste plaats in Azië.

Zoals gevreesd heeft het Franse sterkedrankenconcern Pernod-Ricard een winstwaarschuwing moeten geven voor het boekjaar 2013-2014 (afsluitdatum 30 juni), omdat het tegenzit in de belangrijke markt China. De overheidscampagnes tegen extravagante feestjes en geschenken weegt op de vraag naar dure whisky's en cognacs. In het eerste semester van het boekjaar (van 1 juli tot 31 december) is de omzet in China met 18% teruggevallen. Vooral de verkoop van de Martell-cognac en de Royal Salute-whisky ging fors achteruit. Daardoor en door ongunstige wisselkoersontwikkelingen is de omzet in de eerste zes maanden van het boekjaar gedaald met 7%, tot 4,57 miljard EUR.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »


Wonen

Meer wonen »