Pernod-Ricard

11/12/14 om 13:35 - Bijgewerkt om 13:35

Bron: Inside Beleggen

De twee grootste strategische aandachtspunten bij het management van Pernod Ricard om waarde te creëren zijn: voortdurende innovatie en opwaarderingen van de merken.

Het Franse sterkedrankenconcern Pernod-Ricard heeft een moeilijk boekjaar 2013-2014 (afsluitdatum 30 juni) achter de rug. Het zat tegen op de belangrijke markt China. De overheidscampagnes tegen extravagante feestjes en geschenken wegen op de vraag naar, vooral, dure whisky- en cognacsoorten. In het boekjaar 2013-2014 (periode 1 juli -30 juni) is de groepsomzet dan ook met 7% teruggevallen, tot 7,94 miljard EUR. Vooral de verkoop van de Martell-cognac en de Royal Salute-whisky ging stevig achteruit (-9 en -8%). Als we de situatie regionaal bekijken, zien we een daling van 12% voor Azië (met -23% voor China). Zonder China was er een groei van 5% bij c...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »

Belastingen

Meer belastingen »