PostNL blijft niet bij de pakjes zitten

26/04/17 om 14:00 - Bijgewerkt om 14:21

PostNL moet op eigen krachten aan de bak. Het postbedrijf zet vooral in op e-commerce. In het vierde kwartaal van 2016 steeg het pakjesvolume met 13 procent.

PostNL moet, nadat het overnamebod van bpost definitief is afgesprongen, verder op eigen kracht om aandeelhouderswaarde te creëren. Dat is niet eenvoudig. De zware druk op de klassieke binnenlandse postmarkt moet worden gecompenseerd met groei in de pakjesdienst, wat almaar meer een grensoverschrijdende activiteit wordt. Strategische allianties tussen de Europese postbedrijven staan in de sterren geschreven, met inbegrip van een nieuw bod op PostNL. Het ontbreekt PostNL niet aan ambitie. Extra kostenbesparingen en een versnelling van de e-commerce inspireerden het management de verwachtingen richting 2020 op te trekken. Over vier jaar zou PostNL 310 tot 380 miljoen euro cash willen puren uit de bedrijfsactiviteit...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »




Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info