Swatch Group

02/06/16 om 14:03 - Bijgewerkt om 14:03

De aanhoudende verzwakking van de groei in Azië en de rest van de wereld is geen goede zaak voor de Zwitserse luxegroep Swatch. Het aandeel verloor in twee jaar 16 miljard Zwitserse frank aan beurskapitalisatie.

Swatch Group is sinds 1998 de nieuwe naam van SMH (Swiss Corporation for Microelectronics en Watchmaking Industries), dat op zijn beurt het resultaat was van de fusie in 1983 van de toen twee belangrijkste Zwitserse horlogemakers, ASUAG en SSIH. Voor die Zwitserse horloge-industrie breken, net zoals toen, opnieuw uitdagende tijden aan. Swatch Group genereert 87% van zijn inkomsten in vreemde valuta, maar de kosten zijn nog altijd voor het overgrote deel in Zwitserse frank (CHF). Er zijn nog andere bekommernissen, zoals de manifeste groeivertraging in de opkomende landen, waardoor de verkoop van luxehorloges al drie jaar stagneert, en de lancering va...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »


Pensioen

Meer pensioen »

Rechten

Meer rechten »