Vranken-Pommery

13/04/15 om 12:42 - Bijgewerkt om 12:41

Bron: Inside Beleggen

De strategie van Vranken-Pommery met de klemtoon op waardecreatie, het afstoten van niet-strategische activa en het verminderen van de schuldpositie werpt stilaan vruchten af.

Ondanks de aanhoudend moeilijke economische omstandigheden zette Vranken-Pommery Monopole - na de luxeketen LVMH de nummer twee op de champagnemarkt - degelijke resultaten neer in 2014. Na een krimp van de champagnemarkt met 5% in 2012 en met 1,5% in 2013 was in 2014 opnieuw sprake van groei, met 0,7%. De thuismarkt Frankrijk bleef wel nog verder krimpen, met 3%. De champagnes van Vranken-Pommery - met topmerken Vranken, Pommery, Charles Lafitte en Heidsieck & Co - realiseerden vorig jaar een omzetgroei met 0,5%, tot 238,6 miljoen EUR. Na negen maanden bedroeg de stijging nog 5,3%, maar het traditioneel belangrijke vierde kwartaal viel veeleer te...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »

Belastingen

Meer belastingen »