Vranken-Pommery

11/04/16 om 13:30 - Bijgewerkt om 13:48

Vranken-Pommery zet volop in op zijn verdere internationale expansie. Voorlopig kan die groei de lastige omstandigheden op de thuismarkten onvoldoende compenseren.

De dramatische aanslagen op 22 maart in Zaventem en het metrostation Maalbeek zijn voor Vranken-Pommery Monopole, na luxeketen LVMH de nummer twee op de champagnemarkt (met topmerken Vranken, Pommery, Charles Lafitte en Heidsieck & Co Monopole), een streep door de rekening. De groep gaf bij de bekendmaking van de omzetcijfers over 2015 in januari al aan dat de aanslagen vorig jaar in Parijs, en de daaropvolgende verhoogde terreurdreiging in Brussel, de cijfers van het vierde kwartaal negatief beïnvloedden. Uit het jaarrapport leren we dat de volumes champagneverkoop uit de restaurant- en hotelactiviteiten vorig jaar terugliepen met 13% in Frankrijk en m...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »

Belastingen

Meer belastingen »