Yum! Brands

07/07/16 om 14:03 - Bijgewerkt om 14:03

Yum! Brands ziet zijn omzet in China weer stijgen, wat heeft geleid tot een positieve koersreactie. Toch blijft het aandeel aan de dure kant.

Niet voor het eerst de afgelopen jaren reageerde de koers van Yum! Brands, de eigenaar van de ketens KFC, Pizza-Hut en Taco Bell, stevig op de bekendmaking van de kwartaalcijfers. Deze keer was het nog eens een positieve reactie op de resultaten over het eerste trimester. De groep had de jongste tijd opnieuw met groeiproblemen te kampen op haar belangrijkste groeimarkt, China. In China was het nog een uitdeining van een crisissituatie die in 2014 bij KFC (voluit Kentucky Fried Chicken) ontstond. Een kleinere leverancier, Shanghai Husi, een onderdeel van OSI, bleek toen te hebben geknoeid met de versheid van de aangeleverde producten. Yum! Brands verbrak...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »


Pensioen

Meer pensioen »

Rechten

Meer rechten »