Coca-Cola

26/11/15 om 20:00 - Bijgewerkt om 20:00

Het Coca-Cola-concern heeft behoefte aan verfrissende ideeën en een doortastend optreden van het topmanagement.

Al enkele jaren stagneert de groei van de Amerikaanse frisdrankengigant Coca-Cola Company, en daarin is ook in het derde trimester geen verandering gekomen. Die vlakke evolutie zien we ook weerspiegeld in de koersontwikkeling van de groep met meer dan 500 merken en zelfs 16 blockbusters - producten met een jaarlijks verkoopcijfer van meer dan 1 miljard USD, zoals Coca-Cola, Fanta, Sprite, Minute Maid en Nestea. De koers gaat nu al jaren wat boven en onder 40 USD. Dat maakt ook dat het aandeel van Coca-Cola er weinig sprankelend uitziet als we de prestatie ervan vergelijken met bijvoorbeeld de S&P500-index. De voorbije drie jaar bracht een belegging ...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »


Wonen

Meer wonen »