De fikse daling van de betalende brievenpost (-9,9%) was dé onaangename verrassing in jongste kwartaalrapport van bpost. Gelukkig steeg het volume aan papieren advertenties met 4,5 procent, zodat de totale daling van het binnenlandse postverkeer beperkt bleef tot 6,7 procent. De opleving van de advertentiemarkt is echter een conjunctureel gegeven, terwijl de daling van het brievenverkeer een structurele tendens is. Bpost kan als verzachtende omstandigheid inroepen dat we vergelijken met een sterk tweede kwartaal van 2016. CEO Koen Van Gerven suste de markt ook met de boodschap dat hij geen klif ziet in de postmarkt. De daling zich door, maar het gaat niet om ee...
Bpost strijdt voor rendabiliteit
Bpost zet in op pakjes om de gedaalde brievenpost te compenseren. Andere wapens in de strijd om rendabiliteit zijn een grotere efficiëntie en overnames.

Verder lezen?
Als Trends-abonnee hebt u:
- digitale toegang via de website op pc en via de app op smartphone en tablet tot de magazines Trends (N/F), Knack, Sportmagazine (N/F) en Le Vif/L'Express
- 24/7 volledige toegang tot de websites van de 6 magazines met de +zone (exclusief voor abonnees) en de archieven (tot 20 jaar terug)
- digitale toegang tot op 3 toestellen tegelijk zodat uw gezinsleden kunnen meegenieten (thuis of op kot)
Verder lezen?
Als Trends-abonnee hebt u:
- digitale toegang via de website op pc en via de app op smartphone en tablet tot de magazines Trends (N/F), Knack, Sportmagazine (N/F) en Le Vif/L'Express
- 24/7 volledige toegang tot de websites van de 6 magazines met de +zone (exclusief voor abonnees) en de archieven (tot 20 jaar terug)
- digitale toegang tot op 3 toestellen tegelijk zodat uw gezinsleden kunnen meegenieten (thuis of op kot)