Die vlakke evolutie zien we ook weerspiegeld in de koersontwikkeling van de groep met meer dan 500 merken en zelfs zestien blockbusters: producten met een jaarlijks verkoopcijfer van meer dan 1 miljard USD, zoals Coca-Cola, Fanta, Sprite, Minute Maid en Nestea. Die koers bleek de afgelopen maanden uit een winterslaap van enkele jaren te ontwaken, tot de cijfers over het eerste kwartaal uitkwamen. De prestatievergelijking met bijvoorbeeld de S&P500-index blijft dan ook confronterend. Een belegging in Coca-Cola bracht de voorbije drie jaar 30% minder op dan een Amerikaans indexfonds op de S&P500 (14 versus 44%). Nog pijnlijker wordt...
Coca-Cola
Al enkele jaren stagneert de groei van de Amerikaanse frisdrankengigant Coca-Cola. Daarin is ook in het tweede kwartaal geen verandering gekomen.

Verder lezen?
Als Trends-abonnee hebt u:
- digitale toegang via de website op pc en via de app op smartphone en tablet tot de magazines Trends (N/F), Knack, Sportmagazine (N/F) en Le Vif/L'Express
- 24/7 volledige toegang tot de websites van de 6 magazines met de +zone (exclusief voor abonnees) en de archieven (tot 20 jaar terug)
- digitale toegang tot op 3 toestellen tegelijk zodat uw gezinsleden kunnen meegenieten (thuis of op kot)
Verder lezen?
Als Trends-abonnee hebt u:
- digitale toegang via de website op pc en via de app op smartphone en tablet tot de magazines Trends (N/F), Knack, Sportmagazine (N/F) en Le Vif/L'Express
- 24/7 volledige toegang tot de websites van de 6 magazines met de +zone (exclusief voor abonnees) en de archieven (tot 20 jaar terug)
- digitale toegang tot op 3 toestellen tegelijk zodat uw gezinsleden kunnen meegenieten (thuis of op kot)