De resultaten van bpost over het eerste kwartaal voldeden aan de verwachtingen, maar de versnelde daling van het klassieke postvolume vergalde de pret voor beleggers. De daling versnelde tot 9,2 procent in plaats van de verwachte 7 procent. Dat is meer dan een belangrijk detail, omdat het klassieke postverkeer nog altijd de belangrijkste winstmotor en kaskoe van het bedrijf is. De divisie mail en retail zorgde in het eerste kwartaal voor 92,6 miljoen euro bedrijfswinst op een groepstotaal van 95,8 miljoen euro. De daling van het briefverkeer zorgde voor een aderlating van 13,2 procent of 13,2 miljoen euro voor de bedrijfswinst, ondanks een gemiddelde prijsstijging van 4,4 procent. Mocht het postvolume dit jaar 10 procent dalen in plaats van 7 procent, da...
Dalende postvolumes doen bpost pijn

Danny Reweghs
Directeur strategie Inside Beleggen
De dramatische daling van de klassieke postvolumes in maart plaatst een vraagteken achter de verwachtingen voor dit jaar.

Verder lezen?
Als Trends-abonnee hebt u:
- digitale toegang via de website op pc en via de app op smartphone en tablet tot de magazines Trends (N/F), Knack, Sportmagazine (N/F) en Le Vif/L'Express
- 24/7 volledige toegang tot de websites van de 6 magazines met de +zone (exclusief voor abonnees) en de archieven (tot 20 jaar terug)
- digitale toegang tot op 3 toestellen tegelijk zodat uw gezinsleden kunnen meegenieten (thuis of op kot)
Verder lezen?
Als Trends-abonnee hebt u:
- digitale toegang via de website op pc en via de app op smartphone en tablet tot de magazines Trends (N/F), Knack, Sportmagazine (N/F) en Le Vif/L'Express
- 24/7 volledige toegang tot de websites van de 6 magazines met de +zone (exclusief voor abonnees) en de archieven (tot 20 jaar terug)
- digitale toegang tot op 3 toestellen tegelijk zodat uw gezinsleden kunnen meegenieten (thuis of op kot)