Lotus opent eerste speculaasfabriek buiten België

18/12/18 om 14:00 - Bijgewerkt om 15:03

Lotus Bakeries is een van de strafste groeiverhalen op Euronext Brussel van de afgelopen twintig jaar. De succesvolle strategie van het gradueel in de markt zetten van de kernmerken, in de eerste plaats het speculaaskoekje, in bekende markten blijft vruchten afwerpen.

De internationalisering is volop aan het lukken voor Lotus. De Verenigde Staten groeiden in 2016 uit tot de grootste afzetmarkt. Lotus levert er intussen meer dan een miljard koekjes. Lotus Bakeries doet ook regelmatig gerichte overnames. Zo kochten de Oost-Vlamingen bijvoorbeeld in 2006 de Nederlandse peperkoekspecialist Peijnenburg. In 2015 kwam er een nieuwe strategische zet met de overname van twee Britse producenten van gezonde snacks: Natural Balance Foods en Urban Fresh Foods (100%; 97,3 miljoen euro). Lotus Bakeries voegde de activiteiten van beide snelle groeiers samen in de nieuwe productcategorie Natural Foods (gezonde tussendoortjes), met de merken Nãkd, Trek, Bear en Urban Fruit. Afgelopen zomer k...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht


Wonen

Meer wonen »

Belastingen

Meer belastingen »