Michelin ziet vraag vertragen

24/10/18 om 14:00 - Bijgewerkt om 15:08

De inzet van Michelin op gespecialiseerde banden heeft een fors omzetverlies vermeden. De analistenverwachtingen voor 2019 ligt nog veel te hoog. Die moeten worden aangepast alvorens de koers een bodem vindt.

Michelin, opgericht in 1889, is de grootste bandenproducent ter wereld met activiteiten in 170 landen en een wereldmarktaandeel in de buurt van 15 procent. Vorig jaar heeft de groep met de wereldberoemde mascotte ruim 180 miljoen banden geproduceerd, met Michelin als wereldwijd premiummerk. Voor sportwagens en SUV's is er het merk BFGoodrich. Sterke continentale merken zijn Kleber in Europa, Uniroyal in Noord-Amerika en Warrior in China. Een cruciaal onderdeel van de strategie is dat Michelin die merken wil versterken door zijn betrouwbare en door een koploper in technologie en innovatie te zijn. Zo verwerft de groep een competitief voordeel en neemt de trouw van de consument toe. Een ander strategisch aandachtspunt zijn de gespecialiseerde banden, zoals...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Sparen

Meer sparen »