Nieuw logo voor Fagron, zelfde groeistrategie

  • Bijgewerkt om

Fagron is helemaal terug van weggeweest. Het aandeel reageerde terecht positief op de jaarcijfers. Het bedrijf mikt op nieuwe overnames om verder te groeien, maar wel met een strikt toezicht op de schulden.

© Getty Images/istockphoto

Fagron trekt met de lancering van een nieuw logo en een nieuwe merkidentiteit definitief een streep onder zijn moeilijke recente geschiedenis. Het bedrijf wil via gerichte overnames een marktleider blijven in oplossingen voor gepersonaliseerde medicatie. Dat die hoopvolle boodschap gewettigd is, bleek uit de jaarcijfers, die in lijn lagen met de positieve verwachtingen. De jaaromzet klom met 8,8 procent tot 471,7 miljoen euro. De groeiversnelling van het derde kwartaal (+11,8%) trok door in het vierde kwartaal, want na zes maanden bedroeg de groei nog 5 procent en na negen maanden 7,1 procent. Tegen constante wisselkoersen steeg de omzet met 14,5 procent (+12,1% na zes maanden en +13,9% na negen maanden).
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee