OneSpan werkt aan zijn make-over

11/10/18 om 14:01 - Bijgewerkt om 14:48

Het tweede kwartaal van OneSpan stond in het teken van de naamswijziging van Vasco Data Security naar OneSpan en de overname van de Britse sectorgenoot Dealflo. Tegelijk werd een nieuwe strategie aangekondigd. Die gebeurtenissen leidden aanvankelijk tot een euforische koersreactie, maar nadat duidelijk werd dat de impact op omzet en winst een tijdje op zich zal laten wachten, kwam de realiteitszin bij de beleggers terug.

Operationeel draait de vernieuwing rond het Trusted Identity Platform of TID. Dat heeft OneSpan ontwikkeld om alle producten en diensten van de groep samen te brengen. Het gaat om beveiliging van mobiele applicaties en onlinebetalingen (Mobile Security Suite), risico-analyse (OneSpan Risk Analytics), digitale handtekeningen (OneSpan Sign) en identiteitsverificatie en visuele authenticatie (Cronos). Hoewel hardware (o.a. kaartlezers) in de eerste jaarhelft nog altijd voor 44 procent van de groepsomzet instond, werd hier al een hele weg afgelegd. In 2015 bedroeg het aandeel van hardware nog 78 procent.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »


Pensioen

Meer pensioen »