Pernod Ricard

26/09/13 om 11:07 - Bijgewerkt om 11:07

Bron: Inside Beleggen

Aziatische drankengigant

In de wereld van de grote voeding- en drankenmultinationals draait het in hoofdzaak om merken. Op dat gebied voert het Franse sterkedrankenconcern Pernod-Ricard (93,2 EUR; NYSE Euronext Parijs, ticker RI; 23 miljard EUR beurskapitalisatie; ISIN-code FR0000120693) een duidelijke en afgelijnde strategie, met veel aandacht voor het prestige van zijn merken en voor het onderscheid tussen internationale, regionale en lokale merken. Pernod Ricard ontstaat in 1975 uit de fusie van twee Franse bedrijven die gespecialiseerd waren in anijsdranken (Pernod en Ricard). Daarna volgde een hele rist overnames. We onthouden de aankoop van de wijn- en sterkedrankenactiviteit van Seagram in 2001. Daarnaast werd in 2005, samen met Fortune Brands, Allied Domecq overgenomen, waardoor d...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht


Wonen

Meer wonen »


Pensioen

Meer pensioen »