Suikervrij is het toverwoord bij Coca-Cola

08/08/18 om 14:00 - Bijgewerkt om 14:13

In het Amerikaanse resultatenseizoen was er eindelijk weer wat meer aandacht voor de cijfers van Coca-Cola. Er lijkt weer schwung te zitten in het aandeel.

Omschreven worden als 'frisdrankenreus' horen ze op de hoofdzetel in Atlanta niet graag. De gemiddelde jaarlijkse groei van de wereldwijde verkoop van frisdranken over de voorbije vier jaar bedraagt immers 0 procent. Een groeiend gezondheidsbewustzijn in de westerse wereld drukt de consumptie van suikerrijke en kunstmatig gezoete dranken. Daarnaast is er ook het toenemende prijsbewustzijn, wat consumenten naar huismerken of zelfgemaakte frisdranken drijft (Sodastream).
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Recentste nieuwsoverzicht

Beleggen

Meer beleggen »


Wonen

Meer wonen »


Pensioen

Meer pensioen »